La Cambra de Contractistes, la Confederació Catalana de la Construcció i Deloitte debaten estratègies per atraure i fidelitzar el talent al sector.
Ahir es va celebrar la jornada "Gestionant el Futur: Com atraure i fidelitzar el talent", una sessió on es van abordar els principals reptes del sector de la construcció en l’atracció i retenció de talent. La jornada, impulsada per la Cambra de Contractistes d’Obres de Catalunya (CCOC), la Confederació Catalana de la Construcció (CCC) i Deloitte, va destacar la necessitat d'alinear-se amb les noves tendències del mercat laboral i les oportunitats derivades de les inversions europees, la descarbonització de l'economia i l'expansió tecnològica.
L’acte va començar amb la intervenció de Lluís Moreno, president de la CCOC i d’Iván Rubio, soci responsable del sector Infraestructures a Catalunya, Aragó, Balears i Andorra de Deloitte, que van destacar la importància de preparar el sector per a un futur competitiu en un entorn que evoluciona ràpidament.
Seguidament, Sergio Duarte, soci de consultoria de Talent de Deloitte, va exposar els quatre grans desafiaments als quals s’enfronta el sector: l’atracció i retenció de talent, la necessitat d’actualitzar competències, la manca de relleu generacional i la baixa representació femenina. Duarte va aprofundir en les estratègies per superar aquests reptes, posant especial èmfasi en la importància d’una Proposta de Valor per a l'Empleat (PVE), una marca empleadora (“Employer Branding”) atractiva i la transformació de les capacitats en recursos humans.
Posteriorment, Joan Palau, CEO d'Op-team Màrqueting i Comunicació i Pedro Miserachs, cap de comunicació de la CCC, van presentar les accions estratègiques implementades per la Confederació en els darrers dos anys. La CCC ha realitzat múltiples campanyes per posicionar el sector de la construcció com una opció de futur per als joves, orientant-se a estudiants, treballadors i orientadors professionals a través de missatges de sostenibilitat i tecnologia. Palau i Miserachs van destacar iniciatives com les xerrades a instituts, la difusió a xarxes socials, la participació en salons d'ocupació i la publicació de reportatges en mitjans de comunicació com La Vanguardia, que han contribuït a reforçar la imatge del sector i captar nou talent.
Els plans per al 2025 inclouen la continuïtat d’aquestes accions i noves iniciatives, com una jornada tècnica sobre ocupació i un concurs fotogràfic per posar en valor la importància social i mediambiental del sector de la construcció.