Volver al listado
La Cambra25 febrero

Esmorzar col·loqui amb el secretari de Mobilitat i Infraestructures

Manel Nadal exposa les estratègies de futur en mobilitat i infraestructures en un esmorzar col·loqui organitzat per la CCOC i CATENARA

Aquest matí, la Cambra de Contractistes (CCOC) i CATENARA han celebrat un esmorzar col·loqui a Foment del Treball amb la participació del Secretari de Mobilitat i Infraestructures, Sr. Manel Nadal i Farreras. Davant d’una destacada representació del sector de la construcció, l’enginyeria i la mobilitat, el ponent ha presentat la conferència “Obrir Catalunya al món, vertebrar internament el país”, en la qual ha detallat els grans projectes d’infraestructures i mobilitat previstos per als pròxims anys.

Infraestructures clau per impulsar la competitivitat de Catalunya

Durant la seva intervenció, el Sr. Nadal ha subratllat la importància d’enfortir les connexions internacionals i optimitzar la mobilitat interna del país. En aquest sentit, ha destacat les inversions en infraestructures estratègiques:

Ampliació de l’Aeroport de Barcelona-El Prat amb una terminal satèl·lit (1.700 M€) i la remodelació de la T1 (700 M€), així com la construcció d’un nou accés ferroviari (385 M€) per millorar la connectivitat amb Rodalies i Metro.

Corredor Mediterrani: Inversió de 7.110 M€ en millores ferroviàries per potenciar el transport de mercaderies i reforçar la connexió amb la indústria, especialment amb les fàbriques de SEAT-Cupra, Ford i PowerCo.

Ports de Barcelona i Tarragona: S’han planificat inversions de 420 M€ per millorar la capacitat logística i adaptar-se a les necessitats del comerç marítim internacional.

Millores viàries per a una mobilitat més eficient i segura

El Secretari de Mobilitat ha anunciat inversions destinades a reduir la congestió i millorar la seguretat viària:

Programa 2+1 (664 M€ fins al 2030), que preveu la transformació de 418 km de carreteres per reduir la sinistralitat i optimitzar el trànsit.

Transformació de la C-16 entre Berga i Bagà (240 M€), una actuació que busca descongestionar la via durant els caps de setmana i millorar-ne la seguretat.

Variant d’Olot i Les Preses (385 M€), un projecte esperat per facilitar la mobilitat a la Garrotxa i millorar les connexions amb la C-37 i l’A-26.

Descarbonització i mobilitat sostenible

Un altre dels punts clau ha estat la transició cap a un model de mobilitat més sostenible i digitalitzat. En aquest àmbit, s’han destacat diverses actuacions:

Ampliació del Metro de Barcelona, amb l’extensió de les línies L1, L2, L3, L4, L8, L9 i L10, i una inversió de 128,5 M€.

Corredors de bus ràpid (BRCat), amb 81,7 M€ per millorar la connexió entre municipis congestionats i promoure el transport públic.

Infraestructura ciclista, amb 94 M€ destinats a la creació de 124 km de vies per a bicicletes dins de l’estratègia de mobilitat sostenible de la Generalitat.

Projectes d’autogeneració i descarbonització de la xarxa viària, amb iniciatives per reduir les emissions i impulsar infraestructures més eficients.

Diàleg i col·laboració per garantir el futur de les infraestructures

L’acte ha estat inaugurat pel president de la CCOC, Sr. Lluís Moreno Lasalle, qui ha remarcat la necessitat de planificació i inversió en infraestructures per assegurar el desenvolupament econòmic i la cohesió territorial de Catalunya.

El col·loqui posterior a la ponència ha generat un intens debat entre els assistents, posant de manifest la necessitat d’agilitzar els tràmits administratius, garantir el finançament dels grans projectes i fomentar la col·laboració públic-privada per a una execució eficient de les infraestructures.

Finalment, el president de CATENARA, Sr. Mateu Tersol Andols, ha clos la jornada destacant la importància de la visió estratègica i la inversió sostinguda en infraestructures per garantir un model de mobilitat modern i sostenible.

Amb aquest esmorzar col·loqui, la CCOC i CATENARA han reafirmat el seu compromís amb el sector, facilitant un espai de debat i reflexió sobre els reptes i les oportunitats en matèria de mobilitat i infraestructures a Catalunya.