La Direcció General d'Infraestructures de Mobilitat exposa les seves principals actuacions en un esmorzar col·loqui amb la CCOC i CATENARA
La Cambra de Contractistes i CATENARA han organitzat aquest matí un esmorzar col·loqui amb el Director General d'Infraestructures de Mobilitat, el Sr. David Prat Soto. L'acte ha reunit representants del sector per conèixer de primera mà les principals actuacions i inversions previstes en matèria d'infraestructures de mobilitat a Catalunya.
L'esdeveniment ha començat amb la benvinguda del Sr. Lluís Moreno, president de la CCOC, qui ha destacat la importància de la col·laboració públic-privada per al desenvolupament d'unes infraestructures eficients i modernes. A continuació, el Sr. Prat ha exposat les principals inversions que la Direcció General d'Infraestructures de Mobilitat té previstes per als pròxims anys, posant èmfasi en la millora del transport públic, les actuacions en carreteres i la implementació de projectes estratègics.
Entre els projectes destacats, el Sr. Prat ha detallat les inversions en l'ampliació de la xarxa de metro, amb la prolongació de la L1 fins a Badalona i la L4 fins a La Sagrera, amb un pressupost global de 848 milions d'euros. A més, ha subratllat la inversió de 120 milions d'euros en la millora de la infraestructura ferroviària per augmentar la capacitat i la seguretat del servei.
Pel que fa a les carreteres, s'ha destacat la implementació del programa 2+1, que amb una inversió de 664 milions d'euros permetrà transformar 418 km de vies per reduir la sinistralitat. A més, s'ha informat sobre projectes clau com la variant d'Olot (440 M€), el tercer carril entre Berga i Bagà (334 M€) i la millora de l'eix de Comiols (182 M€), tots ells destinats a millorar la seguretat i la fluïdesa del trànsit.
Un altre dels punts destacats ha estat la posada en marxa dels corredors de bus ràpid (BRCAT) amb una inversió inicial de 67 milions d'euros. Aquest projecte té com a objectiu connectar diferents poblacions amb transport públic eficient i sostenible, amb sis eixos prioritaris, entre els quals Castelldefels-Cornellà, Sabadell-Castellar del Vallès i Blanes-Lloret.
També s'ha abordat el desplegament de l'estratègia catalana de la bicicleta (ECB2025), que inclou 40 projectes i 124 km de vies ciclistes amb una inversió de 102 milions d'euros, així com la creació de 30 aparcaments segurs per a bicicletes en estacions ferroviàries.
Durant el col·loqui, els assistents han pogut debatre sobre els reptes i les oportunitats que plantegen aquestes inversions. Finalment, el Sr. Mateu Tersol, president de CATENARA, ha tancat la jornada destacant la necessitat de seguir treballant en sinergia per garantir una mobilitat sostenible i eficient a Catalunya.
Les principals inversions en infraestructures de mobilitat, a debat en un esmorzar col·loqui amb la CCOC i CATENARA
L'acte ha permès conèixer les principals inversions en infraestructures de mobilitat per als pròxims anys, entre les quals destaquen l'ampliació de la xarxa de metro, la implementació del programa 2+1 a les carreteres, la millora dels intercanviadors ferroviaris i la implantació dels corredors de bus ràpid i vies ciclistes.
Si ets soci de la CCOC, trobaràs la presentació del Sr. David Prat a l'Àrea de Socis. Entra i descarrega-te-la.