Tornar al llistat
La Cambra24 gener

Esmorzar col·loqui amb la Direcció General d'Infraestructures i Mobilitat

Esmorzem juntament amb ASINCA amb el director general d'Infraestructures i Mobilitat, Sr. David Prat

Avui hem celebrat un esmorzar col·loqui amb els nostres companys d'ASINCA, acompanyats del Director General d'Infraestructures i Mobilitat, el Sr. David Prat.

Lluís Moreno ha donat la benvinguda a l'esdeveniment i, a continuació, David Prat ha compartit les perspectives sobre les infraestructures que impulsaran Catalunya en els pròxims anys.

La Direcció General d’Infraestructures de Mobilitat coordina les infraestructures viàries i de transport ferroviari i de viatgers per carretera amb els plans urbanístics, territorials o de mobilitat, així com amb la planificació ambiental o qualsevol altra planificació sectorial que pugui tenir incidència en aquest àmbit.

En la seva intervenció, David Prat ha destacat les diferents inversions que s’estan duent a terme des de la Direcció general d’Infraestructures de Mobilitat en l’àmbit del transport públic, la xarxa de carreteres i la mobilitat en bicicleta, així com les inversions futures de cara al 2022-2031. En total, les actuacions programades sumen un total de 4.882 M€ i les no programades 2.879 M€.


Pel que fa al transport públic, s'ha posat de relleu una inversió significativa de 864 milions d'euros en el tram central de la L9. Amb aquesta inversió, s'espera que aquesta línia augmenti de 23 milions de viatgers anuals a 113 milions d'aquí al 2028. A més, s'ha destacat la connexió de la L8 entre les estacions de Gràcia i Plaça Espanya, que comportarà la creació d'un nou traçat de 4 km, amb 3 noves estacions/intercanviadors i la remodelació de les estacions actuals, amb un cost total de 430 milions d'euros.


Altres actuacions a destacar en l’àmbit del transport públic són:

L’adaptació d’estacions a la normativa d’accessibilitat per assolir el 100% de la xarxa FMB (104,1 M€)

Perllongament L1: Fondo – Badalona (400M€)

Perllongament L4: La Pau – La Sagrera (130M€)

Perllongament L3: Z. Univ. – Esplugues (450M€)

Pla de metro (848 M€)

Millorar els accessos en ferrocarril i els accessos Bus-VAO

El tramcamp amb una inversió total prevista de 540 M€

Primera fase d'actuacions dels corredors de bus ràpid amb una inversió inicial de 67 M€

Noves estacions d’autobusos, on es destaca la nova estació de Lleida (44 M€)

Pel que fa a la xarxa de carreteres, les inversions estan orientades cap a la millora de la seguretat, la inclusió, la descarbonització i la intel·ligència. Amb un objectiu molt clar de reduir l'accidentalitat mortal, es destaca el programa 2+1 2023-2030, on s'espera transformar 418 km de carreteres en 8 anys per evitar el 100% dels accidents mortals en aquests trams. La inversió prevista és de 664 milions d'euros i afecta a 22 itineraris.


Altres actuacions a destacar en la xarxa de carreteres són:

La variant d’Olot amb una inversió de 235 M€ i una previsió d’execució de les obres a partir de 2024.

Tercer carril Berga – Bagà amb una inversió de 170 M€ i una previsió d’execució de les obres a partir de 2026.

Millora de l’eix de Comiols amb una inversió de 182 M€

Actuacions en 11 variants de la xarxa de carrerteres (181,2 M€)

Programa de Ferms Sostenibiles 2024-2026 amb una inversió prevista de 90 M€ amb afectació en 456 km de carreteres.

Encomanes de gestió del MITMS per import total de 920 M€ (Pla Maresme, enllaços AP-7/AP-2, intercanviadors ferroviaris i N-260)

En el context de la mobilitat amb bicicleta, s'ha detallat l'Estratègia catalana de la bicicleta, un programa planificat per al període 2023-2025 que contempla la implementació de 124 km de carrils bici, la construcció de 30 nous aparcaments, la realització de 492 km en projectes de rutes cicloturístiques (9 projectes) i la institució de l'Oficina de la Bicicleta de la Generalitat, adscrita al DTER. En total, aquesta iniciativa requereix una inversió de 102 milions d'euros, amb 73 milions provinents de fons europeus.

Finalment, David Prat ha expressat el seu sincer agraïment a les enginyeries i les empreses constructores, reconeixent i valorant profundament el seu compromís exemplar en la implementació i desenvolupament de les infraestructures.

Per concloure l'acte, el Sr. Mateu Tersol, President d'ASINCA, ha fet la clausura.

VEURE PRESENTACIÓ POWERPOINT:

Document adjunt